Dani is geboren!!

Bevallingsverhaal Dani

Het was net vrijdagnacht ca 2.00 toen ik wakker werd met krampen in mijn buik.

Ik was moe en had de dag daarvoor met oma en Layla gezwommen in Tongelreep en
dat is erg vermoeiend als je 37 weken en 6 dagen zwanger bent.

Helaas kwam van slapen niet veel, de krampen werden erger en kwamen vaker.
Ik ging nog even onder de douche in de hoop dat het over zou gaan, voorweeën dacht ik.

Pakte na het douchen een warme kruik in bed, maar kon nog niet slapen door dat nare gevoel.

Vanaf 3.00 begon het toch echt zeer te doen en voelde alles nat worden.
Ik ging naar de WC om te checken zag een slijmprop in de wc maar alles zat onder het bloed!

Meteen de verloskundige wakker gebeld die er binnen 15 minuten was.
Ondertussen mijn laatste spullen ingepakt voor de bevalling.
Je wist immers maar nooit, en dit leek behoorlijk serieus.

Ik bloeide inderdaad té veel en moest meteen met de VK naar het ziekenhuis, helaas moest ik hier ook blijven.
Mijn ouders waren inmiddels ingelicht en kwamen onze kant op om op Layla tepassen.
Daarna kwam Peter met Oma naar het ziekenhuis.

Na 5 keer het bed volgebloeid te hebben, had ik rond 7 uur maar 3 cm ontsluiting, dat was een teleurstelling voor me,
dit deed veel meer pijn dan met Layla haar geboorte.
Ze hebben daarna mijn vliezen gebroken, vanaf toen ging het razendsnel.

Helaas heeft het ziekenhuis personeel mij niet meegeholpen met puffen, ik stond er vaak alleen voor.
Dit maakte de weeen erg zwaar.
Papa moest op het laatste moment nog naar het huis van opa en oma om oma’s medicijnen op te halen,
deze moest ze perse innemen.

Rond 9.30 kreeg ik persdrang, maar papa was er nog niet, gelukkig kwam hij snel.
Want om 9.40 mocht ik persen, toen je hoofdje er al half uit was viel de wee weg en moest ik wachten op een nieuwe.
AUW wat deed dat pijn!!!

Samen met veel bloed ben je om 9.55 geboren op 27 November 2009.
2 weken te vroeg, maar het mooiste mannetje wat ik ooit had gezien!

Je zag een beetje grijzig dus je ging nog een half uurtje in de couveuse om op te warmen.
Je had het een beetje koud.

Je had een apgarscore van 9-9-10 erg goed!
Met één been was je erg sterk vertelden ze,
je wordt vast en zeker voetballer is me verteld toen je nog maar een half uurtje oud was.

Die nacht waren we alleen in het ziekenhuis, maar ik kon alleen naar jou kijken en niet slapen.
Rond 1 uur moest je een voeding krijgen, maar rond 11 uur werd je niet lekker.
Ik hoorde je stikken of spugen.
Uiteindelijk kwam er wat oud bloed naar boven, je was misselijk! Arm kereltje.
Als je voor je voeding om 1 uur nog misselijk was zouden ze je maagje leegpompen.
Gelukkig was het na het spugen over en was dit niet nodig.
De borstvoeding wilde niet lukken, net geboren en toen al te ongeduldig.
Dus moesten we het met druppeltjes doen uit een theelepeltje en je zo voeden.

Om 11.00 de volgende dag op 28 November mochten we naar huis en alles ging perfect met je!

*dit is mijn originele persoonlijke bevallingsverhaal zoals hij bij Dani in het album zit*


In het ziekenhuis met weeën


Net 5 sec. oud, het ergste vuil word schoongemaakt en je kreeg maar liefst 2 navelklemmen!

Je moest eventjes een half uurtje in de couveuse om op te warmen

Je wordt aangekleed


Tadaa daar ben je dan!



Kennismaking met je grote zus, ze was dol op je!

Kennismaking met je grote halfbroer


Ons prachtige kereltje!

Hoera iedereen mag het horen
Ons broertje Dani is geboren
We hebben hem in zijn bedje gelegd
kusjes gegeven en hallo gezegd
We telden zijn teentjes, het zijn er wel tien
Kom maar snel langs, dan laten we hem zien

Over kusjesvanons

Andrea van den Hout, 25 jaar.. Mama van 2 kindjes, Visagiste en Haarstyliste, schrijfster van eigen kookboek met kinderrecepten, houd van koken, geschiedenis, make-up, knutselen, muziek en tuinieren

Geplaatst op 10/14/2011, in Dani en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

