Mijn strijd tegen de kilo’s

Ik ben in 2010 in zo’n 35 weken, 17,5 kilo afgevallen.
Gemiddeld 0,5 kilo per week!
Hier mijn verhaal

Zomer 2006, Boedapest – Gewicht ca 67 kilo

Dit is een foto van mij gemaakt in de zomer van 2006 in Boedapest.
Als ik dit terug zie denk ik : slank…
Maar ik wist mijn minpunten zoals volle bovenbenen altijd goed te verbergen met jurkjes.
Al vanaf de basisschool vond ik mijn bovenbenen, bovenarmen en mijn gezicht te vol.

Toch had ik een maatje M, alhoewel mijn spijkerbroek maat een 32 was😦

In 2008 werd ik zwanger van Layla, tijdens deze zwangerschap kwam ik 16 kilo bij!
86 kg stond er tijdens 39,6 weken zwangerschap op de weegschaal, slik!

6 weken na de bevalling – November 2009

6 Maanden na de bevalling had ik nog 3 kilo gewicht over van mijn eerste zwangerschap.
De teller staat op 73 kilo
Maar toen kwam al mijn tweede zwangerschap die me 10 kilo extra opleverde, gelukkig niet zo veel.

Door mijn zware bekken instabiliteit en poging tot borstvoeding kon ik de eerste periode niet veel afvallen.

Op 3 mei 2010, mijn 24ste verjaardag, besloot ik echt af te gaan vallen!

* Ik dronk minstens 1,5 Liter water, geen koolzuurhoudende dranken en vooral geen alcohol!
* Ik sporte niet tot amper.. heb een paar weken gesport tot ik het opgaf.
   Wel nam ik meer de trap en maakte ik geen punt van een extra rondje stofzuigen
* Tijdens het avondeten schepte ik de helft van mijn bord vol met groenten, dan paste de rest er niet zoveel bij
* Ik verbood mezelf niks, nam frietjes maar dan een klein handje met een bord salade.
   Ook nam ik een stukje gebak op een verjaardag, maar dan alleen dat en niks meer!
* Mocht ik trek krijgen, dan pakte ik wat wortelen, een stuk komkommer of een kopje verse soep.

Ik hield op mijn laptop een map bij met een eetdagboek een gewichtdagboek en informatie over voeding en afvallen.
Elke week woog ik mezelf, schreef het huidige gewicht op en hoeveel ik was afgevallen en hoeveel ik nog moest tot mijn streefgewicht.

Een stukje van mijn eetdagboek

Op 5 Januari 2011, zo’n 35 weken verder woog ik 58 kilo! Ruim onder mijn streefgewicht.
Mijn kledingmaat is nu XS/S en mijn spijkerbroek maat veranderde van 32/32 naar 27/32

Inmiddels ben ik erg trots op mijn prestatie en ik laat het eindresultaat dan ook graag aan jullie zien.

20 Juni 2011, Egypte (60 kilo)

Op dit moment schommel ik tussen 59 en 61 kilo.
Waar ik nog erg tevreden mee ben!

Over kusjesvanons

Andrea van den Hout, 25 jaar.. Mama van 2 kindjes, Visagiste en Haarstyliste, schrijfster van eigen kookboek met kinderrecepten, houd van koken, geschiedenis, make-up, knutselen, muziek en tuinieren

Geplaatst op 11/10/2011, in Andrea en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Wat onwijs goed van je meis! Ik ben ook erg trots op je! Dat het gelukt is! Fantastisch! Je ziet er goed uit!

  2. kusjesuitlonden

    Ik ben ook trots op jou met je 25 kilo😀

  3. Meid je ziet er top uit! Ben ook erg trots op je!
    Waar een wil is, is een weg.

Geef een reactie

